세부내용
전공(Track)
디지털 마케팅, 광고, 브랜드관리, 소비자행동
학력(education)
대원외국어고등학교, 독일어과
고려대학교 문과대학 심리학 학사(1995~2001; 경영학 부전공)
고려대학교 일반대학원 경영학과 마케팅 석사(2001~2003)
고려대학교 일반대학원 경영학과 마케팅 박사(2008~2013)
주요 실무 경력(selected work experience)
(주)삼성 오픈타이드 코리아 마케팅 전략 컨설턴트
(주)동부 CNI 컨설팅팀 과장
고려대학교 경영학과 연구교수
현)조선대학교 경영학부 부교수(2017.09~현재)
(사)한국마케팅학회, 마케팅연구, 부편집위원장
주요 연구실적(selected research publications)
Chu, Kyounghee, D. Lee, & J. Km (2020), "A Study on the Effect of Verbal Brand Personification on Consumer Evaluation in Advertising: Focused on the Internal and External Personification,” Journal of Business Research, 99, 472-480.
Yuan, X., S. Cai & Kyounghee Chu (2018), “When Is Information Quality of Website More Important? : The Moderating Effects of Perceived Market Orientation and Shopping Value,” Journal of Global Information Management, in print.
Chu, Kyounghee, D-H Lee G. E. Kim & J. Y. Km (2017), “Not All Communication is Created Equal: An Investigation into the Way to Improve Communication Quality on SNS,” Journal of Korean Marketing Association, 32(2), 103-124.
Garrett, T. C., S. Lee & Kyounghee Chu (2017), “A Store Brands’ Country-Of-Origin or Store Image: What Matters to Consumers?,” International Marketing Review, 34(2), 272-292.
Chu, Kyounghee, D. Lee & J. Km (2016), “The effect of non-stereotypical gender role advertising on consumer evaluation,” International Journal of Advertising, Vol. 35(1), 106-134.
Chu, Kyounghee, D.Lee & J. Km (2016), “The effect of non-stereotypical gender role advertising on consumer evaluation,” Social and Environmental Issues in Advertising (Routledge, 2016), ed. Sukki Yoon and Sangdo Oh, ISBN: 978-1-138-22843-6. (Book Chapter)
Kim, J. Y., S. Kim,Y. S. Yi & Kyounghee Chu (2014), "Exploring the Boundary Conditions for Overcoming Low Store Accessibility,” American International Journal of Social Science, 3(7), 137-146.
Chu, Kyounghee, D. Lee, M. Yeo & S. Park (2014), “How much change is optimal when a brand is newly rebranded?” Asia Marketing Journal, 15(4), 161-186.
Yuan, X. & Kyounghee Chu (2013), “When and How Information Quality Matters: Perceived Customer Orientation and Customer Satisfaction,” Advances in Information Sciences and Service Sciences (AISS), 5(9), 105-113.
Chu, Kyounghee, D. Lee, J. Lee & W. Yoo (2012), “Global Marketing Strategies of INNOCEAN Worldwide 「Global Marketing Company, INNOCEAN Worldwide」,” Asia Marketing Journal, 14(3), 137-151.
수상 경력(honors and awards)
우수 논문상, 한국상품학회(제목: 코로나19 펜데믹 이후 국내 글로벌 기업의 사회공헌활동(CSR)에 관한 연구, 2021.
최우수 발표논문상, 한국상품학회(제목: A Study on the Effect of Non-Stereotypical Gender Role (NSGR) Advertising), 2015.
신진학자상, 한국기업경영학회(제목: The Quasi-Placebo Effect of Brand Name), 2014.
심사위원 추천상, 한국유통학회(제목: 거래가치가 관계가치 및 성과에 미치는 영향에 관한 연구), 2015.
우수논문상, 한국상품학회(제목: 시간비용이 조건부 프로모션에 대한 평가에 미치는 영향), 2014.
담당과목
비즈니스 디자인싱킹, 디지털 마케팅실무, 광고, 마케팅관리, 글로벌마케팅