학력사항
한양대학교 광고홍보학과 박사
이화여자대학교 언론홍보영상학과 석사
이화여자대학교 신문방송학과 학사
경력사항
성균관대학교 인터랙션사이언스연구소 연구교수
한양대학교 디자인대학 겸임교수
아워홈 커뮤니케이션팀장
까사미아 홍보팀장
피알원 S&P본부 팀장
논문
(SSCI) Shim, D., Choi, Y., & Lee, C. (2025). Exploring the competitive market structure of digital-based subscription economy: The empirical investigation of South Korea. Telematics and Informatics, 102264.
(SCI) Choi, Y., & Lee, C. (2024). Profiling the AI speaker user: Machine learning insights into consumer adoption patterns. PloS one, 19(12), e0315540.
(SSCI) Choi, Y., Han, S., & Lee, C. (2024). Exploring drivers of fintech adoption among elderly consumers. Technology in Society, 78, 102669.
(SSCI) Choi, Y., Lee, C., & Han, S. (2024). Predicting wearable IoT Adoption: Identifying core consumers through Machine learning algorithms. Telematics and Informatics, 93, 102176.
(SSCI) Choi, Y., & Lee, C. (2023). Time-of-Day and day-of-week effects on TV and OTT media choices: Evidence from South Korea. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 19(1), 1-19.
(KCI) Choi, Y., & Han, S. (2022). Content Analysis of Social Media Influencer Research in Korea. Journal of The Korea Convergence Society, 13(4), 163-170.
(KCI) Choi, Y., & Han, S. (2021). Influences of Social-Face Sensitivity and SNS Social Capital on Ethical Consumption in Korea. Journal of The Korea Convergence Society, 12(11), 265-273.
발표
최윤우. (2024년 11월). 고령층의 핀테크 서비스 수용요인에 관한 연구. 2024년 한국미디어경영학회 가을철 정기학술대회 발표
최윤우. (2023년 12월). 머신러닝 모델링을 통한 AI 스피커의 잠재 소비자 예측. 2023년 한국미디어경영학회 가을철 정기학술대회 발표